Love Ferrari & Exotic cars (フェラーリの世界&高級車の最新情報):2011 フランクフルトショー / マセラティ 「クーバン」

C:
 

2011 フランクフルトショー / マセラティ 「クーバン」

2011 フランクフルトショー / マセラティ 「クーバン」

Frankfurt Show
Italian SUV "Maserati Kubang"
zats43.jpg

コンセプトカーの為、詳細スペックが公表されず、車体のサイズやパワーが分からない。
唯一、プレスリリースでは8速スピードATが搭載されることが記されている。
zats41.jpg

ポルシェのカイエンが街中で多く走る現在、このマセラティのSUVはセンスがある?!
zats35.jpg

個人的にはもっと斬新なデザインでも良いと思う。どこか国産メーカーのSUVっぽい部分を感じる・・・。
zats36.jpg

zats42.jpg

zats39.jpg

zats40.jpg

zats38.jpg

動画の冒頭に重要な三人が並び(L・モンテゼモーロ、J・エルカン、S・マルキオンネらが)発表を見守っていた。


MASERATI'S VISION OF A HIGH PERFORMING SPORT LUXURY SUV
Frankfurt, September 13, 2011. A new Maserati vehicle in the sport luxury SUV segment will represent a natural direction for Maserati to enlarge its product range and strengthen its presence in the sport luxury market.

For some reason SUVs today never seem to offer the kind of uplifting driving pleasure and luxury atmosphere that are two givens of today's high-end sports and luxury cars. And this is precisely what Maserati set out to do with its new sport luxury SUV concept that is being unveiled at the Frankfurt Auto Show today, the forerunner of the future Maserati range, creating at once discontinuity by entering a new segment, and continuity by maintaining the integrity of Maserati's DNA.

The idea of a sport luxury SUV is naturally not totally new to Maserati. Many will remember the Kubang concept that was unveiled at the Detroit Auto Show in 2003. At a time in which few other brands were going in the direction of a sport luxury SUV, Maserati was already thinking to build one.

Today potential synergies with sister brand Jeep – a brand that 70 years ago created a new segment of the market and is today a leader of this very segment – are the important catalyst for Maserati's own interpretation of a sport luxury SUV. And it seems only appropriate to give the model that we are unveiling today the very name of the concept that opened the way: Maserati Kubang.

The essence and all major system components of the Maserati sport luxury SUV will unmistakably be Maserati: style, engine, suspensions, brakes, handling and performance will all be 100% Maserati in picture-perfect continuity with the brand's core values of sportiness, style, elegance, luxury, performance and craftsmanship.

The distinctive Maserati style that makes the Kubang immediately recognisable as a true Maserati has been created by the Maserati Style Center headed by Lorenzo Ramaciotti.

New-generation high-tech Maserati proprietary engines will be designed in Modena by Paolo Martinelli – Head of the Maserati Powertrain Department and for nearly 30 years at Ferrari, where he also served as engine chief of the Formula One racing team – and will be produced in Maranello by Ferrari.

An AT 8 speed automatic transmission and specific performance settings such as suspensions, brakes, steering will be exclusively developed in Modena for the Maserati sport luxury SUV by the Maserati Product Development Department.

Until today Maserati has been producing sedans, coupes and two- or four-seater convertibles. Whether we named them Quattroporte, GranTurismo or GranCabrio – or, before them, Ghibli, Mistral, Bora or Indy - their common denominator rested in two words: sportiness and luxury. Times have changed: sportiness and luxury today don't have just one definition. They can also take the form of a very dynamic looking and high performing sport luxury SUV.

Guide
  •  …この記事と同じカテゴリの前後記事へのページナビ
  • nbsp;…この記事の前後に投稿された記事へのページナビ
 

~ Comment ~

管理人のみ閲覧できます

このコメントは管理人のみ閲覧できます

管理人のみ閲覧できます

このコメントは管理人のみ閲覧できます

2011/09/15(木) 08:36:59 コメントさん

こんばんは。別途、御礼のメールさせていただきますね。
マセラティ、クーバンは確かに売れると思います。違和感ではなく大胆さや迫力に欠ける印象です。同じSUVでもデザインはカイエンよりベター。ラゴンダも控えてますからね。
最近、カイエンハイブリッドに乗りましたがアレは酷い…世界中から批判されているのが乗ると分かります。ポルシェがなぜあのようなハンドリングとブレーキを良しとして販売したのか…。

2011/09/15(木) 21:52:04 コメントさん

クーバンは悪くはありませんが、色気がないなぁと。これから少なくとも3つのライバルSUVがデビューしますから、それらを相手だとマセラティもかなり大変だと思います。

確かにフェラーリのオープンは最高ですよね。458スパイダーは良いと思いますが、デザイン的に引っかかるのがルーフ閉じた時がイマイチ。個人的にはソフトトップの16Mとか好きですが…。買えるなら確かに458スパイダーは買いたいですが、価格が気になりますよ(笑)。
迷っている時や買う時が一番楽しいです。問題は乗る機会がどのくらいあるのか…。乗る機会はいつでも提供しますよ!

管理人のみ閲覧できます

このコメントは管理人のみ閲覧できます

2011/09/16(金) 10:04:34 コメントさん

価格を聞くとクーペと比べて割安なのかと思いますが、
そもそもの価格がお高いですからね(笑)。
確かに月に一度しか乗らないことを考えるとコストは・・・。
あとは納車されて心がどれだけ満たされるのか?!
納車されてそれで満足なんてこともありますから、怖いです。
うーん・・・やっぱり考えちゃいますね。さて、答えは・・・。
  ※コメントの編集用
  シークレットコメントにする (管理者のみ表示)

MENU anime_down3.gif